Zakladalem ze z autem wszystko okej. Ale owszem sprawdz uplynnosc i ladowanie.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisTe akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?
Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
Komentarz
-
-
No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawieZamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
Komentarz
-
-
U mnie po 9 latach wymieniłem akumulator. Co prawda nie padł ale już niezbyt chętnie kręcił rozrusznikiem przy temperaturach w okolicy zera.
Wybór padł na polską firmę - Autopart. W cenie 310zł otrzymałem aku z pojemnością 82Ah i rozruchem 850A - w wymiarach takich, że wchodzi spokojnie w plastikową obudowę.
Zobaczymy czy to dobry zakup. Mój stary aku poszedł do benzyniaka - tam bez problemu zasila auto i mocy na rozruch, póki co, mu nie braknie.
Komentarz
-
-
Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpisWybór padł na polską firmę - Autopart.
Komentarz
-
-
Bdb za tę cenę. trwałe. kiedyś polowalem na używane oryginalne Varty OEM AGM. za 200 PLN można trafić ale to jest loteria bo niektóre są dobite (mi akurat udało się kupić bardzo sprawny egzemplarz który dodatkowo dostał kuracje Optimate i trzyma jak głupi) stąd ZAP AGM to powiedzmy okazja (bo AGM zanim padną dadzą znacznie więcej prądu niż zwykly szczególnie hermetyczny hiper jednorazowiec)Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie
ja polecam. z resztą są ludzie co mają taki i zadowoleni są z wyboru.
Komentarz
-
-
Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?
Ja wziąłem aku z linii Gold.
Komentarz
-
-
Cena i restrykcje przy ładowaniu nie powinno przekraczać się napięcia ładowania 14.7 vZamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisA czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?
idealne nap 14.55 14.60v
stąd prostownik z procesorem
Komentarz
-
-
Póki co Tuborga sobie chwalę. Wybrałem gdyż sprzedawca mówił, że Varty, Boshe oraz Centry popsuły się, a na Tuborgi zwrotów specjalnie nie ma.Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis
Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
Ja wziąłem aku z linii Gold.
Komentarz
-
-
kalel,
jak masz wątpliwości co do pojemności/ prądu rozruchowego i nie wiesz jak to było w oryginalnej wersji u Ciebie, to najlepiej zadzwoń do ASO - podadzą Ci te parametry na podstawie nr VIN auta (poważnie). Możesz brać aku o podobnych parametrach jak ori, chyba że dokładałeś jakieś odbiorniki (wtedy odpowiednio większy). Nawet w tym samym modelu auta dawali różne aku, o różnych parametrach.
Ja właśnie kupiłem Vartę, bo Vartę miałem ori i dobrze służyła
.
Komentarz
-
-
Rezystancja ok napięcie niskie wystarczy podpompowac dłuższa trasa albo ładowarka.Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisPanowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
Jałowe napiecie akumulatora ma się nijak do jego kondycji. Prawda o akumulatorze wychodzi podczas mocnego obciążenia jak odpalenie albo analogowy miernik
ja np w swoim AGM mam często 12.2 v ale kręci jak szatan a odpalenie zrzuca napięcie do 10,8V czyli jakieś tam pokłady prądu są ... i o to chodzi.
sytuacja odwrotna 12,8 V w spoczynku podczas próby odpalenia ledwo ponad 8V.. aku do poważnej regeneracji albo na złom.
Komentarz
-
-
Akumulator jest znacznie rozładowany, wymaga doładowania, najlepiej z zewnętrznego źródła. Utrzymywanie go bez doładowania spowoduje stopniowe zasiarczanie płyt i spadek pojemności użytecznej. Spadek napięcia przy rozruchu "tylko" do 9,64V przy napięciu 11,85V świadczy o zachowanej pojemności użytecznej, może bliskiej znamionowej. Dlatego to co na wstępie-doładuj go
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Wczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...
Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Doładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisCo do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Tylko ten cholerny PIN do radia mnie wstrzymuje przed wyjęciem baterii i jej doładowaniem... Jak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisDoładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.
Komentarz
-
-
ASO nie "puści farby" po nr vin?Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisJak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Będę próbował...Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisASO nie "puści farby" po nr vin?
Niby mam PIN z numerem seryjnym zapisany w Książce Serwisowej, ale czy to od mojego radia? A numer seryjny można podobno sprawdzić VCDS-em, którego nie mam...
Komentarz
-
Komentarz